Anxietatea scolara – cum sa o previi

Câți dintre voi au auzit sentimente ca acestea?

„Nu mă pot duc la școală”, „Rămân acasă”, „Nu mă pot ridica din pat”, „Anxietatea mea este foarte mare”. Toate acestea sunt observații uzuale pe care parintii le au. De obicei, elevii care refuză să frecventeze școala din cauza anxietății nu sunt un grup rebel de indivizi care intenționează să-și boicoteze responsabilitățile. Mai degrabă, pentru acești elevi, procesul de a părăsi casa și de a merge la școală este prea provocator pentru ei.

Cercetările demonstrează că evitarea este cel mai frecvent răspuns comportamental la anxietate. Ce se întâmplă când elevului anxios i se recomandă să evite să meargă la școală personal din cauza pandemiei actuale COVID? Inițial, se simt mai bine pentru că nu trebuie să facă față situației care le activează anxietatea.

Învățarea online oferă o ușurare pe termen scurt, care nu va fi susținută odată cu reluarea învățării personale în clasă. Creșterile anxietății școlare sunt la orizont, deoarece sistemul educațional pivotează încet spre învățarea personală. Majoritatea tinerilor tânjesc după întăririle sociale, emoționale și academice pe care le primesc din învățarea personală. Pentru studenții anxioși, beneficiul învățării virtuale este o acomodare care nu va reuși pe termen lung.

De exemplu, adolescenții anxioși din punct de vedere social și copiii care nu trebuie să urmeze școala nu se mai tem de evenimentele sociale. Cei care tind să se lupte cu tendințele perfecționiste au luxul timpului suplimentar atunci când sunt acasă. În plus, ei au sprijinul posibil al altor persoane în casele lor. Deși tranziția către învățarea online a creat un plasture pentru elevii care evită: nu a eliminat complet simptomele pentru elevii cu anxietate severă.

În ciuda celor mai bune eforturi ale lucrătorilor din domeniul sănătății și al educației, comportamentele evitante au evoluat și continuă să apară, chiar și în contextul învățării online. Pe prima linie, medicii continuă să vadă cum anxietatea poate fi încă prezentă pentru cei care suferă de simptome severe în lumea virtuală. De exemplu, copiii anxioși din punct de vedere social își exprimă temerile de a porni camerele pentru cursuri de zoom; evită caracteristicile „camerei de desfășurare” din clasele virtuale atunci când sunt împărțiți în grupuri de discuții; de multe ori, se dezactivează de teama de a nu fi invitați de către profesori sau colegi.

Aceste tipuri de comportamente de evitare sunt direct legate de climatul actual. Învățarea virtuală le-a oferit copiilor posibilitatea de a găsi tehnici evitante pentru a-și reduce anxietatea. Pentru unii studenți nerăbdători, noua formă de a sări peste curs este de vină „problemelor tehnice și wifi”. Acestea sunt câteva dintre semnele de avertizare de care trebuie să fii atent cu copiii tăi.

Dacă doriți să încercați să vă ajutați copiii în combaterea anxietății lor și reducerea acestor comportamente evitante, am câteva sugestii pentru dvs. Îi poți încuraja să își pornească camerele pentru cursuri. Puteți confirma faptul că este înfricoșător să le dezactivați microfonul și să fiți vulnerabili atunci când răspundeți la întrebări. Dacă sunt nerăbdători să prezinte în fața altora, în persoană sau peste Zoom, le puteți cere să vă prezinte mai întâi dvs. sau unei oglinzi. În cazul în care copilul dvs. vede un lucrător în domeniul sănătății mintale, poate fi benefic să discutați cu profesionistul respectiv pentru câteva sugestii sau sfaturi despre strategii pentru a ajuta nevoile specifice ale copilului dumneavoastră. De asemenea, puteți cere profesorului lor resurse care vă pot ajuta copilul.

În general, este important să oferiți întăriri pozitive și să provocați comportamentele de evitare. Când copiii își demonstrează curajul, în ciuda faptului că sunt anxioși, îi poți felicita. Atunci când se angajează în comportamente evitante, le puteți discuta cu ei într-un efort de a reduce frecvența. De asemenea, este util să stabiliți reguli și așteptări clare și nu este niciodată prea târziu să începeți. De exemplu, îi puteți spune copilului că vă așteptați să nu se folosească de telefonul lor în timpul orelor de curs. Este important să construiți consistență și structură cu copiii dvs., chiar dacă este dificil, pentru a-i ajuta să-și gestioneze anxietatea și pentru a avea o tranziție de succes înapoi la învățarea personală.

Referințe

Rapee, R. M., Wignall, A., Spence, S. H., Cobham, V., Lyneham, H. (2008). Ajutarea copilului anxios: un ghid pas cu pas pentru părinți. New Harbinger Publications.

Pictograma Verificată de Comunitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *